PATUTNYA DAH CHECK IN HOSPITAL

Sebenarnya, pada hari ini, dan pada waktu ini, sepatutnya saya dah berada di hospital. Siap sedia untuk cek in. Untuk operation Hana Humaira esok hari.

Tapi saya masih di sini. Masih di rumah. Duduk di anjung rumah sambil menikmati panasnya secawan susu. Satu apa pun tak siap lagi. Baju seluar tak packing lagi.

Dah rasa macam tiada hati. Hilang rasa. Saya tahu esok adalah hari penting Humaira. Tapi saya tak ready. Tak ready nak hadapi realiti.

Hakikat, saya masih berperang dengan hati sendiri. Seakan nak jawab exam, hati berdebar selagi tak setel. Banyak benda saya fikir. Saya cuba pujuk hati. Terimalah takdir Ilahi. Kalaulah, nak buat tu semudah meluah. Kalaulah.

Sekejap lagi lah. Saya siapkan semua. Bersedia untuk berperang semula. Yang pasti, malam ni menghadap dinding dan siling hospital. Hidung menusuk bau ubat. Dan pastinya tak boleh lelap. Belum buat lagi dah terasa penat. Penat badan. Penat otak. Penat jiwa.

Moga segala lelah ini hilang. Moga segala sarat ini tiada lagi. Moga semua baik sahaja. Sebab saya percaya. Disebalik dugaan yang berat, ada darjat yang sedang diangkat.

Mohon doakan segalanya berjalan lancar seperti yang dirancang.

Allah humma yassir wala tuassir. Rabbi tammim bil khair.

#hanahumaira
#anaksyurga
---
05/12/2017

No comments:

Post a Comment