Hapoy Birthday Hana Humaira

Happy birthday Hana Humaira!!!

2nd September 2017. Hana Humaira officially turns 3. 😙😙 Alhamdulillah wa syukurillah.

Pejam celik pejam celik dah tiga tahun usia Humaira. Sekejap je masa berlalu. Selama tiga tahun ini jugalah yang banyak mengajar mama dan papa ilmu parenting yang sebenar. Betul betul mencabar.  Phew *lap peluh*

Sepanjang tempoh tiga tahun Humaira kenal dunia, dah macam-macam cabaran Humaira tempuh. Dah banyak dugaan Humaira lawan. Bukan sekali dua Humaira hampir kehilangan nyawa. Bukan sekali dua Humaira buat mama papa tak tidur lena.

Nak membesarkan Humaira perlukan banyak pengorbanan. Pagi semalam papa cakap pada mama,

'Alangkah bestnya kalau anak kita dua-dua sihat kan?'

Mama tahu itu bukan keluhan. Tapi sebuah harapan. Betapa sakitnya melihat anak melawan penyakit. Betapa pilunya melihat anak berulang keluar masuk hospital.

Raya haji tahun ni kita di sini. Jauh dari hiruk pikuk orang ramai. Biar tenang di sini. Jangan tengelam dengan lautan sesaknya manusia. Belum masanya untuk Humaira bercampur sini sana. Memang berat. Lebih berat bila Humaira menanggung akibat.

Orang menyangkakan kita kuat mengharung dugaan. Tapi orang tak nampak kita tersungkur di hadapan Tuhan. Orang menganggap kita tabah sabar bertambah. Tapi orang tak nampak kita rebah di atas sejadah. Orang mengira kita tegak berdiri gagah. Tapi orang tak nampak kita melutut merayu menagih tuah.

Kerana sesungguhnya semua ini rahsia Allah Yang Maha Penyayang. Kuatlah Humaira. Lawan penyakit tu, sayang. Percayalah Humaira. Kesembuhan pasti datang.

Selamat hari lahir yang ke 3.
You are not a survivor.
But you are a warrior!

#hanahumaira
#anaksyurga

---
03 September 2017

No comments:

Post a Comment