Katering Punya Pasal

Dulu, bila ada waktu terluang, saya suka juga masak-masak jamu orang makan. Seronok sangat. Lebih-lebih lagi bila tengok orang makan sampai licin pinggan. Rasa puas sangat.

Tapi sejak dua menjak ni, bila komitmen makin bertambah, kerja makin banyak, masa pula terhad, terasa lebih mencabar.

Dan semestinya letih sendiri. Mana nak layan tetamu. Mana nak tengok hidangan cukup ke tak. Mana nak berkejar ke dapur lagi. Tu belum masuk aktiviti mengemas sesudah event lagi.

Belum sempat nak luruskan pinggang, dah habis cuti. Tak sempat nak rehat. Kena masuk kerja semula. Ulang balik rutin biasa.

Jadi bila fikir-fikir balik, tujuan asal tak kesampaian. Hajat hati buat makan untuk eratkan silaturrahim, tapi kita pula terkejar-kejar untuk siapkan semua.


Nak minta tolong sanak saudara bantu pun, mesti mereka ada tugas sendiri. Tak boleh lepas tangan juga. Jadinya, tetamu layan diri sendiri je. Tuan rumah tengah sinsing lengan di dapur.

Oleh sebab itulah saya terfikir untuk cari jalan lebih mudah. Jimat tenaga. Jimat masa. Dan yang paling penting objektif tercapai. Eratkan silaturahim tanpa perlu berpenat lelah.

Saya mula menceburkan diri dalam dunia katering. Saya nak bantu ramai orang di luar sana yang sama macam saya.

Bila hal makan minum beres, kebersihan terjaga, dan yang paling penting tuan rumah boleh duduk goyang kaki sambil layan tetamu.

Mesti lebih best. Inilah yang saya cuba terapkan dalam servis katering. Makanan sedap. Kerja cekap dan terlatih. Dan semestinya suci dan bersih.

Jadi buat anda yang sedang tercari-cari servis katering, kami jamin, pencarian anda akan terhenti di sini. Team NENEKATERING sedia membantu.

Roger mana-mana krew kami untuk tempahan. Kam doakan supaya majlis anda berjalan lancar aman damai.

010 557 3654 / 011 6565 3654
.

No comments:

Post a Comment