SUMBANGAN MAKAN UNTUK ANAK YATIM

Baru baru ni saya terima wasap dari seorang sahabat. Bertanyakan tentang sumbangan makan untuk anak-anak yatim mahupun golongan asnaf.

Saya jawab masih on. Kalau ada yang berhajat nak buat sumbangan, saya boleh uruskan.

Seperti biasa, selepas makanan dihidangkan, saya akan hantarkan gambar pada pemberi sumbangan. Untuk tanda kenang kenangan.

Jadi sahabat pun kirimkan beberapa not. Saya pun hubungi ustaz yang menguruskan pusat tahfiz berkenaan.

Alhamdulillah, seperti biasa mereka tersangat happy lagi gembira bila dapat makanan sponsor.

Kadang kadang terfikir juga, bila saya sendiri terkesan dengan ekonomi sekarang, anak minta apa apa pun kita usaha bagi juga.

Tapi tidak bagi mereka. Sekadar menumpang kasih di sebuah teratak. Mengharap sayang pada yang berjuang.

Sungguh, dalam rezeki kita ada rezeki orang lain sama. Dalam sedekah ada ibadah. Suburkan rezeki dengan memberi .

Kerana ini jugalah kita mesti menjadi golongan pemberi. Kita mesti kuat untuk bisa menghulur dan bersyukur.

No comments:

Post a Comment