TAJAAN BERBUKA PUASA

Mereka ini antara penerima tajaan berbuka puasa. Tengok tu, senyum lebar je bila juadah sampai terhidang. Tunggu masa nak santap je.

Setiap wang yang disumbangkan akan disalurkan pada mereka. Kenapa mereka terpilih sebagai penerima? Kerana mereka bukanlah dari golongan berada. Makan sekadar ada. Sebab tu bila kami call untuk memberi tajaan, maka betapa bersyukurnya mereka.

Bagaimana kami kenal mereka? Sebulan sebelum puasa, kami dah pun meninjau kawasan.. bertanya khabar beberapa rumah kebajikan mahupun pusat tahfiz. Yang mana belum ada penaja, yang mana perlukan bantuan, untuk diagihkan. Supaya sama2 dapat merasa rezeki yang ada. Atas inisiatif sendiri, sekadar membantu sekadar mampu. Mencari bekal saham akhirat nanti.

Ada lagi satu tempat, rumah anak2 yatim. Tapi yang ni dah fully booked. Semua slot sahur dan berbuka dah pun ada penaja. Syukur sangat bila ramai yang tampil hulurkan bantuan. Setahun yang lalu, rumah anak yatim ni tak banyak penaja. Bila kami call, selalunya mudah je. Sebab banyak slot yang kosong. Tapi tanpa sedar, rupa-rupanya usaha kami yang sedikit ni telah membuka mata ramai pihak. Makin ramai yang nak membantu. Masing-masing berebut untuk menyumbang. Gembiranya tak terkata.

Dan kami akan teruskan misi kami. Mencari lagi golongan yang perlu dibantu. Mencari lebih ramai lagi penaja untuk mereka. Kerana seperti kita, mereka juga berhak merasa, kasih sayang sesama manusia, rezeki dikongsi bersama.

Ada yang berhasrat menjadi penaja? Jom follow rapat..suburkan rezeki dengan sedekah.😉
0145965015 / 01110763654

#nasilemakdankateringnenek

No comments:

Post a Comment