Bantuan yang diterima tidak mencukupi

Rupa-rupanya masih ramai yang memerlukan bantuan dan dana di luar sana.

Bila mereka dapat tahu yang kami menjalankan Projek Sponsor Buka Puasa/ Sahur, maka bergembiralah mereka kerana bantuan akan diterima.

Sebak pun ada bila tengok wajah sorang2 adik-adik di sini. Mereka adalah golongan asnaf, anak yatim atau fakir miskin yang dididik menjadi hafiz dan hafizah di Maahad Tahfiz Siti Khadijah dan Anak-anak Yatim Putera.

Bantuan yang diterima tidak mencukupi. Mereka terpaksa mencatu. Hari-hari makan lauk ikan je. Ayam dan daging jauh sekali. Sampai macam tu sekali mereka terpaksa berkira-kira. Betapa beruntungnya kita semua.

Ramadan masih berbaki 12 hari. Jom lah kawan2. Kita pakat2 kumpul dana. Belanja adik2 ni makan. Kalau nak bagi sumbangan direct pada mereka pun boleh. Datang terus melawat di sana atau transfer masuk akaun je.

Ini cerita sahur pagi tadi. Beras, bihun, air kotak, Nasi putih , gulai daging kicap, ayam goreng, ulam timun, agar-agar. Happy kan adik2 ni bila dapat makanan?

'Barang siapa yang disempitkan rezekinya, maka bernafkahlah (sedekah) dengan apa yang telah Allah kurniakan padanya'  (At-talaq: 7)

No comments:

Post a Comment