MARI MENJADI PENAJA BUKA PUASA

Awal ramadan, ada yang tanya saya, masih on ke sumbangan untuk menaja berbuka puasa. Saya jawab masih on macam biasa.

Cuma nak inform siap siap, untuk 10 malam terakhir memang fully booked. Orang ramai berebut nak cari lailatulqadar. Sampai ada yang frust sebab terlewat.

Sumbangan boleh dibuat secara tunggal atau berkumpulan.

Maksudnya, kalau nak jadi sponsor tunggal, kita akan sponsor semua jemaah masjid / anak yatim/ gelandangan/ pelajar tahfiz untuk jamuan.

Sumbangan berkumpulan pula boleh sponsor sekadar yang mampu. Dan kami akan kumpulkan sumbangan ramai-ramai.

Bila jumlah dah cukup, kami akan buatkan makanan dan agihkan pada penerima.

Setiap sumbangan akan direkod dan akan dimaklumkan bila , apa , dan siapa yang menerima sumbangan. Para penaja akan mengetahui perjalanan sumbangan.

Para penaja juga dialu alukan untuk turut serta dalam mengagihkan sumbangan pada penerima. Supaya dapat melihat sendiri bagaimana gembiranya mereka yang dirai.

Kita dah pun masuk hari keempat ramadan. Masih berbaki 26hari. Tak rugi kalau kita kongsi rezeki. Banyak yang saya lihat, mereka yang konsisten memberi, rezeki mereka tak berhenti. Pasti ada sahaja rezeki menanti.

Sekiranya ada antara sahabat fb saya yang berhasrat nak menjadi penaja buka puasa, boleh hubungi saya untuk booking 0145965015 .

Bulan puasa bulan mulia. Dalam setahun sekali cuma. Jom kita rebut pahala berganda. Kalau ada terniat nak dapat apa2, boleh diusahakan dengan sedekah. Kerana boleh jadi, dengan asbab sedekah jariah, Allah terima doa kita.

Selamat Menyambut Bulan Ramadan Al Mubarak

*******
gambar menunjukkan tajaan buka puasa untuk 175 orang anak -anak miskin di kota Kuala Lumpur yang telah diagihkan pada 1 Ramadan yang lalu.

#nenekatering
#tajaanbukapuasa

No comments:

Post a Comment